Handelsbetingelser

 

1. GENERELT

Designdelicatessen.dk og sprogvarianter administreres og vedligeholdes af:

Designdelicatessen.dk ApS ("Designdelicatessen")
Frederiksberg Allé 6
1820 Frederiksberg
 
CVR-nr.: 37540654

 

Du opfordres til at læse betingelserne omhyggeligt igennem inden brug af websitet. Ved at bruge dette website accepterer du samtidig vores handelsbetingelser samt brug af cookies. Du skal være fyldt 18 år for at handle på websitet - er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.
 
Alle priser på websitet er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med Designdelicatessen indgås aftaler på dansk.

 

2. BETALING

Betalingskort
Hos Designdelicatessen kan du betale med følgende betalingskort:

  • Dankort (0 kr.)
  • Visa/Dankort (0 %)
  • MasterCard (0 %)
  • eDankort (0 kr.)
  • Visa elektron (0 kr.)
  • JCB (0%)
  • PayPal (1,9%)

 
Der er et kortgebyr forbundet med brug af de forskellige betalingskort, gebyret er oplyst i parentes.
 
Betaler du med kreditkort trækker vi naturligvis først dine penge når vi har sendt varen. Ved betaling med PayPal, reserverer PayPal pengene ved ordreafgivelse, men vi modtager dem først når varen er sendt.

Forudbetaling
Forudbetaling kan undtagelsesvist ske ved overførsel til vores bankkonto:

Jyske Bank
Reg.nr.: 7134
Kontonr.: 1024306
IBAN: DK2071340001024306
SWIFT: JYBADKKK
 

Husk at skrive dit ordrenummer når du overfører pengene til os. Vælger du at betale for din ordre via bankoverførsel, sender vi typisk dine varer af sted 3-5 hverdage efter, at vi har modtaget betalingen.
 
Bemærk! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

 

ViaBill

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer, og herefter falder den rente-og gebyrfrie månedsydelse hver den 20. i måneden.

Aftalen om betaling hos ViaBill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26. For fuldstændig information om ViaBills vilkår og betingelser for køb, klik herwww.ViaBill.com/kredit 
ViaBill gennemgår og vurderer oplysningerne som du har angivet, og ved berettigede anledninger udveksler ViaBill oplysningerne med andre kreditoplysningsbureauer (kreditcheck). Hvis resultatet af kreditchecket ikke er tilfredsstillende, kan ViaBill nægte dig at benytte denne betalingsform og henvise til andre betalingsformer. ViaBill finansierer køb op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med databeskyttelsesloven (persondataloven) og videregives ikke til tredjemand med henblik på marketingsformål.  For yderligere information om ViaBill besøg www.ViaBill.comHer kan du også læse mere om ViaBills beskyttelse af personoplysninger.

 

3. LEVERING

Vælger du levering med GLS hjem eller til en pakkeshop koster det 19 DKK ved levering i Danmark*.
 
Vi forbeholder os ret til at vælge en anden leveringsmetode, såfremt vi vurderer at den valgte leveringsmetode er uhensigtsmæssig, f.eks. fordi pakken er for stor. Hvis det betyder øgede omkostninger for dig, så kontakter vi dig naturligvis først.
 
For alle bestillinger gælder det, at levering garanteres til dør i gadeplan, men pakker vil dog typisk blive leveret til din dør. Er varen for tung til én person eller er adgangsforholdene besværlige, skal du være klar til at yde assistance til transportøren. Er du i tvivl, så kontakt kundeservice, der vil hjælpe dig med at finde en løsning. 
 
Levering med GLS
Levering med GLS kan ske alle hverdage mellem kl. 8.00 og 16.00. Det er ikke muligt på forhånd at aftale et bestemt tidsinterval for levering. Såfremt der ikke er nogen hjemme til at tage imod pakken, eller pakken ikke kan stilles på adressen, tager fragtmanden pakken med igen. I det tilfælde lægges der en seddel med besked om, at pakken har været forsøgt leveret og at GLS kan kontaktes, så der kan aftales en ny leveringsdag eller leveringsadresse.
Denne aftale skal du som kunde lave med GLS. Ønsker du pakken stillet på adressen, bedes du venligst notere dette ved "Bemærkning til forsendelse". Husk at du altid kan skrive til info@designdelicatessen.com for at få oplyst et tracking nummer på din pakke, så pakken kan følges.
 
Levering med Post Danmark
Vælger du almindelig levering med Post Danmark koster fra DKK 40,-. Du modtager din pakke indenfor 2-3 hverdage.
 
Hvis du vælger Post Danmark med omdeling, så husk, at hvis du ikke er hjemme til at modtage pakken, vil buddet aflevere en pakkeseddel og du kan herefter afhente pakken på nærmeste posthus, postbutik eller Døgnposten.
 
Vælger du Post Danmark uden omdeling, så får du automatisk besked fra Post Danmark, på den e-mail adresse du har opgivet til os, når din pakke er klar til afhentning på nærmeste posthus, postbutik eller Døgnposten.
 
Dag-til-dag levering med Post Danmark koster DKK 65,- og forudsætter at varen er på lager, at den kan sendes med Post Danmark og at vi modtager din bestilling inden kl. 13.00 på hverdage.
 
Levering til tiden
Designdelicatessen gør alt for, at du skal modtage din pakke til tiden. Vi kan dog ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark, GLS eller andre transportører. 
 
Vi gør opmærksom på, at alle vores leveringstider er inden for hverdage, hvor weekender og helligdage ikke hører under.
 
Hvis du ikke har modtaget din pakke indenfor forventet tid, bedes du sende en e-mail til info@designdelicatessen.com eller ringe til os på telefonnummer 3311 1470.
 
Dellevering af din ordre
Generelt splitter vi ikke ordrer op, medmindre der er lavet en speciel aftale.
Det vil sige, at selvom en del af varerne på ordren er på lager, og en enkelt vare har en længere leveringstid, så sender vi først din bestilling når alle varerne er klar til afsendelse.
 
Bornholm og mindre øer
Dag-til-dag levering kan ikke tilbydes til Bornholm og visse småøer, da forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan tage 2 dage.
 
Færøerne, Grønland og udlandet 
Vi leverer også til Færøerne, Grønland og udlandet.
 
OBS! Hvis du vælger, at pakken må stilles på din adresse, forgår det på eget ansvar. Hvis pakken forsvinder fra adressen, efter at denne er stillet korrekt, ydes der ingen erstatning fra vores side.
 
*) gælder dog ikke ved køb af varer fra outlet, samt enkelte møbler, der på grund af størrelsen fragtes på helt speciel vis.

 

4. RETURRET

Du har som forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

 

Fortrydelsesformular kan downloades her

 

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved (indsæt mail/tlf.nr.) eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen.  I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

                                                                                                                        

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 30 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

 

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Som alternativ har du mulighed for at få udstedt et tilgodebevis på beløbet. Det sker via en engangskode som repræsenterer dit fulde tilgodehavende. Koden kan anvendes til køb hos Designdelicatessen og gælder i to år.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Designdelicatessen.dk ApS
Giesegårdsvej 19, Nordrup
4100 Ringsted

 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt i vores butik, inden for åbningstiden.

Når du returnerer en vare til os, bedes venligst oplyse dit ordrenummer eller fakturanummer samt en kort beskrivelse af hvorfor du ønsker at returnere. Hvis vi har alle oplysninger kan vi ekspedere din returvare hurtigere.

 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

5. REKLAMATIONSRET

Som kunde hos Designdelicatessen har du altid 24 måneders reklamationsret. Det betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
 
Berettiget reklamation
Reklamationen skal være berettiget og reklamationsretten dækker derfor ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
 
Reklamation indenfor rimelig tid
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved den købte vare. Vi anbefaler at du reklamerer så hurtigt som muligt. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Når vi har modtaget og undersøgt varen vurderer vi, om reklamationen er berettiget. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine fragtomkostninger. Husk at fragtomkostningerne skal være rimelige.
 
Du skal sende varen til:

Designdelicatessen.dk ApS
Giesegårdvej 19
4100 Ringsted

 
Husk tydeligt at gøre opmærksom på, hvad problemet med varen er. Du skal også huske at oplyse dit ordrenummer eller fakturanummer samt navn og adresse.
 
Det er vigtigt at varen indpakkes forsvarligt når du sender den retur til os. Hvis vi skal refundere dine fragtomkostninger, skal du desuden huske at have en kvittering for afsendelse.
 
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
 
Tilbagebetaling
Vi refunderer altid til den konto tilhørende betalingskortet, som blev anvendt ved købet. Ønsker du at der refunderes til et andet kontonummer, bedes du oplyse os registrerings- og kontonummer.

 

 

 

 

6. FEJL, MISBRUG OG ANNULLERING AF ORDRER

Designdelicatessen vil annullere en ordre, hvis der er begrundet mistanke om betalingsmisbrug. Alle falske bestillinger politianmeldes.
 

 

7. PERSONDATAPOLITIK

Hvis du ønsker at købe noget hos os, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefon
  • E-mail adresse

 
Vi har brug for at registrere disse oplysninger, for at kunne levere varen til dig. Oplysningerne registreres hos Designdelicatessen og opbevares i fem år, hvorefter de slettes.
 
Indsamling og opbevaring af oplysninger
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
 
Ingen personlige oplysninger, der registreres hos Designdelicatessen, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Designdelicatessen.
 
I forbindelse med evt. elektronisk betaling benyttes en sikker, krypteret og PBS-godkendt metode gennem Webshopsystemet.
 
Desuden registrerer vi IP-adressen, hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!
 
Indsigelse mod registrering
Du har altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen hos Designdelicatessen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og du kan i den forbindelse altid sende en e-mail til info@designdelicatessen.com eller ringe på telefonnummer +45 3311 1470.
 
Designdelicatessen.dk ApS er dataansvarlig.

 

8. INFORMATION OG ANVENDELSE AF COOKIES

Ifølge lov om elektronisk kommunikation skal alle, der besøger et website med cookies, informeres om:

  • At websitet indeholder cookies
  • Hvad disse cookies bruges til
  • Hvordan cookies kan undgås

 
Hvad er cookies?
På www.designdelicatessen.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.  En cookies er en lille fil – et digitalt visitkort – som websitet lagrer på din computer første gang du besøger det. Den anvendte cookie identificerer din computer, men ikke dig som besøgende på websitet.  Filens opgave er at give websitet besked, når du vender tilbage som besøgende. Brugen af cookies kompromitterer ikke din sikkerhed og du kan til enhver tid slå funktionen fra i din browser. En cookie er på ingen måde skadelig for din computer.
 
Hvad bruges cookies til?
Cookies bruges dels for at forbedre og forenkle tingene for dig som besøgende, bl.a. til at styre indholdet i indkøbsvognen, og dels til intern statistik om brugen af websitet. Det er desuden muligt at bede systemet gemme dine egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker du på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan du gøre det via indstillingerne på din computer.
 
Logstatistik
www.designdelicatessen.dk bruger også cookies til logstatistik og markedsføring. Det betyder, at et statistiksystem opsamler information, som kan give os et statistisk billede af, hvor mange besøgende, der kommer på vores website, hvor de kommer fra og hvor på websitet den besøgende forlader websitet m.m. Logstatistikken har til formål at optimere websitet og dets funktioner, til fordel for dig som kunde.
 
Sådan fjerner du cookies
Hvis du ønsker det, kan de dannede cookies slettes. I Internet Explorer gøres det f.eks. på følgende måde under menuen “Funktioner” -> “Internetindstillinger” -> “Slet cookies”.

 

9. NYHEDSBREVE

Hos Designdelicatessen kan du få din e-mail adresse optaget på en mailingliste, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra os. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes hvis du ikke længere ønsker at modtage nyhedsbreve fra os. Du kan altid finde et afmeldingslink nederst i vores nyhedsbreve.

 

10. INTERNATIONAL SHIPPING

We ship to all countries around the world. All of our products are available for International customers. We take care of a secure and reliable transaction. The goods are shipped fast and are insured. All orders are shipped from Denmark. Shipping to European countries includes Danish VAT of 25%. Shipping to registered companies inside the European union and to all customers outside the European union can are done VAT excluded.

Other payment options

For international orders following payment options are available:
1. Credit card payment
2. Prepayment to our bank account
3. Cash upon arrival (only valid for some specific countries).

 

 

11. KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til (Direktør Tine Winther). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35

2500 Valby

www.forbrug.dk

 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 20.09.2016