Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Paustian Webshops ApS
Designdelicatessen

Kattegatvej 38
2150 Nordhavn

CVR nr.: 34482721

Telefon: 71 74 30 38

Email: info@designdelicatessen.com

 

INFO VEDRØRENDE REKONSTRUKTION:

 

Paustian A/S og Paustian Webshops er i gang med at rekonstruere kapitalen for at kunne stå stærkt i fremtiden. Såvel direktion og ejer er uændrede. En rekonstruktion er ikke en konkurs, men skal i sikre et stærkt kapitalgrundlag og evt. udvidet/ændret ejerkreds.

Alle Paustians aktiviteter er uændrede i drift, dvs. forretningen på Niels Hemmingsens Gade 24 i København, Paustian Erhvervssalg, Paustian Webshop, Paustian Indretningsservice og Paustian Snedkeri.

En rekonstruktion er ikke en konkurs, men skal i stedet søge at etablere grundlag for at virksomhederne kan videreføres. Rekonstruktøren arbejder således på at overdrage aktiviteterne som en samlet enhed til en udvidet/ændret ejerkreds.

 

Paustian A/S’ forretningen på Niels Hemmingsens Gade 24, 1153 København K, vil fortsætte for nuværende. Det betyder, at forretningen holder åbent på sædvanlig vis under rekonstruktionen. Paustian Webshops ApS onlinesalg holdes ligeledes åben under rekonstruktionsbehandlingen på hjemmesiderne:

  • www.paustian.com
  • www.paustian.dk
  • www.designdelicatessen.dk
  • www.casanovafurniture.dk
  • www.casanova.dk

 

Har du et gavekort, tilgodebevis eller loyalitetspoint?

Indledningen af rekonstruktionen har den konsekvens, at der etableres en skæringsdato pr. den 30. januar 2024 i relation til selskabernes gæld. Dette omfatter også gavekort, bonus- og loyalitetspoint samt tilgodebeviser.

Disse krav mod Paustian A/S og Paustian Webshop ApS vil have status som usikrede krav, jf. KL § 97. Sådanne krav kan desværre ikke udbetales, indfries eller på nogen måde veksles til varer i den fysisk forretning eller på webshop.

Kunder med gavekort, tilgodebeviser eller loyalitets- og bonuspoint vil derimod skulle modtage dividende på lige fod med de øvrige kreditorer.

I opfordres derfor til at opgøre jeres krav pr. 30. januar 2024 og anmelde det pr. mail til rekonstruktøren på paustiankbh@dk.dlapiper.com, såfremt dit krav angår Paustian A/S. Angår dit krav Paustian Webshops ApS kan du anmelde dit krav pr. mail til paustianweb@dk.dlapiper.com

Har du bestilt en vare og betalt forud?

Varer, som er købt og forudbetalt (helt eller delvist) vil efter omstændighederne kunne udleveres. Dette kræver dog rekonstruktørens udtrykkelige stillingtagen.

Har du som kunde forudbetalt for en vare i den fysiske butik hos Paustian A/S bedes du derfor kontakte rekonstruktøren, på paustiankbh@dk.dlapiper.com med kopi af ordrebekræftelsen og dokumentation for betalingen.  

Har du som kunde forudbetalt for en vare via webshoppen bedes du kontakte rekonstruktøren på paustianweb@dk.dlapiper.com med kopi af ordrebekræftelsen og dokumentation for betalingen.

Hvis du er i tvivl hvem du har handlet ved, kan du tjekke ordrebekræftelsen. Det vil fremgå af ordrebekræftelsen hvilket selskab du har indgået aftale med.

Vil du reklamere over en vare?

Har du købt en vare forud for den 30. januar 2024, som har vist sig at have fejl eller mangler, foreligger der et usikret krav, jf. konkurslovens § 97.

Rekonstruktionen medfører desværre, at sådanne fejl og mangler ikke kan begrunde ombytning, omlevering eller udstedelse af tilgodebevis.

Vil du bytte en vare?

Rekonstruktionen medfører, at varer, som er købt og betalt før den 30. januar 2024, ikke kan ombyttes til andre varer eller et tilgodebevis.

 

Varer, som købes den 30. januar 2024 eller senere, kan ombyttes til andre varer under rekonstruktionen.

Har du fortrudt et køb?

Har du købt en vare forud for den 30. januar 2024, som du har fortrudt, kan du ikke gøre brug af din fortrydelsesret. Dette gælder både køb i den fysisk butik tilhørende Paustian A/S og via Paustian Webshops ApS’ webshops:

  • www.paustian.com
  • www.paustian.dk
  • www.designdelicatessen.dk
  • www.casanovafurniture.dk
  • www.casanova.dk

 

Varer, som købes den 30. januar 2024 eller senere i den fysiske butik tilhørende Paustian A/S, vil kunne ombyttes til en anden vare. Der kan ikke udstedes tilgodebeviser eller gives pengene tilbage.

Varer, som købes den 30. januar 2024 eller senere via Paustian Webshops ApS’ hjemmesider kan fortsat gøre brug af deres fortrydelsesret, idet der er tale om fjernsalg. Der henvises til de almindelige salgs- og handelsbetingelser som fremgår på hjemmesiderne.

***

Kan du ikke finde svar på dine spørgsmål ovenfor, er du velkommen til at rette til henvendelse rekonstruktøren på paustiankbh@dk.dlapiper.com såfremt din henvendelse vedrører Paustian A/S. Angår dine spørgsmål Paustian Webshops ApS bedes du rette henvendelse til paustianweb@dk.dlapiper.com.

 

Paustian A/S, CVR-nr. 17 79 81 70, og Paustian Webshops ApS, CVR-nr. 34 48 27 21, har indledt rekonstruktionen den 30. januar 2024. Paustian’s Ejer har anmodet Advokat Gert Nissen om at bistå selskabet som rekonstruktør.

 

Direktionen og ejerkredsen i Paustian A/S og Paustian Webshops ApS beklager naturligvis de gener eller tab, som ovenstående retningslinjer måtte have medført for dig som kunde.

_______________________________________________________

 

GENRELLE HANDELSBETINGELSER:

 

Priser

Hos Paustian Webshops ApS tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer. Alle priser er i danske kroner (DKK).

Prisgaranti: Vi har altid prisgaranti. Du kan læse mere om vores prisgaranti her 

 

Betaling

Paustian Webshops ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard eller Bankoverførsel efter aftale. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes fra vores lager. Alle beløb er i Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

 

Forudbetaling
Forudbetaling kan undtagelsesvist ske ved overførsel til vores bankkonto:

 

Nykredit Bank: 5471 0001488777

 

SWIFT NYKBDKKK

IBAN DK4054710001488777

 

Husk at skrive dit ordrenummer, når du overfører pengene til os. Vælger du at betale for din ordre via bankoverførsel, sender vi typisk dine varer af sted 3-5 hverdage efter, at vi har modtaget betalingen.
Bemærk! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

 

Levering

Vær venligst opmærksom på leveringstid ud for hver ordrelinje på din ordrebekræftigelse, og at vi først sender din ordre, når alle varer er på lager. Dette gælder dog ikke ved køb af returfragt. Du kan opleve, at en vare, der stod til at være på lager, da du bestilte, er kortvarigt udsolgt og derfor skal bestilles hjem fra leverandøren.

Ligeledes kan en vare være solgt til en anden, før din ordre er behandlet. Vi bestræber os på at holde dig opdateret. Så snart din ordre afsendes, sender vi dig endnu en bekræftelse pr. mail.

Er dine varer på lager tilstræber vi at afsende din ordre samme dag, hvis du har lagt din ordre inden kl. 12. Dette gælder ikke levering til kantsten, det vil sige møbler og produkter, der ikke kan sendes med GLS. Herefter sendes næstfølgende hverdag. For alle bestillinger gælder det, at levering garanteres til dør i gadeplan, mindre pakker vil dog typisk blive leveret til din dør. Er du i tvivl, så kontakt kundeservice på tlf:71 74 30 38 , så hjælper vi dig med at finde en løsning.

 

OBS! Hvis du vælger, at pakken må stilles på din adresse, forgår det på eget ansvar. Hvis pakken forsvinder fra adressen, efter at denne er stillet korrekt, ydes der ingen erstatning fra vores side.

 

Er din vare skadet under transport?
Det er vigtigt at du altid tjekker din vare ved modtagelse/afhentning. Nægt modtagelse, hvis varen er tydeligt beskadiget under transporten. Har du modtaget pakken og en eller flere af dine varer er beskadiget under transport, har du pligt til at oplyse os herom indenfor 48 timer. Hvis der ikke nægtes modtagelse, eller indgives information om transportskade indenfor 48 timer, hæfter du SELV for varen. Du bedes oplyse os på mail: lager@designdelicatessen.com. 

 

Levering af større møbler og pakker:

Vi aftaler altid leveringstidspunktet forud for vores leverancer af større møbler og pakker. Som kunde bliver du kontaktet af vores kørselsafdeling eller fragtfirmaet forud for leveringen, hvor i aftaler nærmere om leveringsdato og tidspunkt. Det vil være muligt at lave en aftale med vores chauffører eller transportfirmaet vedr. evt. aflæsning af varer på et ikke synligt sted på adressen, såfremt ingen er hjemme. En sådan aflæsning, i eksempelvis en carport, vil altid være på eget ansvar. Hvis man ikke er hjemme på aftalte tidspunkt, og vi skal lave en ny aftale om levering, vil der blive pålagt et leveringsgebyr for den ekstra levering.

 

Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice (mindre pakker).

 

Afhentning på lageret i Nordhavn:

Du kan afhente din ordre gratis på vores lager på adressen: Kattegatvej 38 i Nordhavn. 
OBS: Du kan først afhente din ordre når du har fået besked på mail om, at din ordre er pakket og klar til afhentning. 

 

Der er mulighed for afhentning på lageret i følgende åbningstider:

Mandag – torsdag: 7.30 – 15.45
Fredag: 7.30 – 14.00
Lørdag i lige uger: 10.00 – 15.00
Søndag: lukket

 

Fortrydelsesret

 

Der gives 30 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

De 30 dages fuld returret regnes fra den dag:

 

  • Hvor du modtager ordren.
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
  • Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
  • Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

 

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 30 efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 30 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@designdelicatessen.com. I din mail skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Når du sender varen retur til os, skal du udfylde vores standard fortrydelsesformular som du kan hente her.

 

Varen sendes til:

Paustian Webshops ApS

Designdelicatessen

Giesegårdvej 19

4100 Ringsted

 

OBS: Vi modtager kun returvarer fra webshoppen på vores lager i Ringsted og ikke vores lager i Nordhavn.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

 

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

 

  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Almindeligt forekommende variationer i læder, træfinér, glas og stenmateriale
  • Almindeligt forekommende knaster og kosmetiske variationer i massivt træ
  • Kosmetiske variationer.

 

Returnering

Du bedes sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Varerne skal leveres tilbage i samme stand, som du har modtaget dem, ved returnering er du derfor ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind.

 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen retur til os:

  • En kopi af ordrebekræftelsen.

Varen sendes retur til:

Paustian Webshops ApS

Designdelicatessen

Giesegårdvej 19

4100 Ringsted

 

Vi afhenter ikke pakker i pakkebokse eller pakkeshops. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. 

 

 

Returomkostninger

Vedlagte returlabel koster 49,- at benytte, som fratrækkes det beløb du skal have retur.Returlabelen kan kun benyttes til småpakker der kan sendes med GLS.
Returlabelen er kun vedlagt de pakker der kan sendes tilbage med GLS.
Hvis du vil returnere større pakker eller møbler og ønsker at gøre brug af vores fragtservice, skal du kontakte vores kundeservice for pris.

 

 

Varens stand ved returnering

Hvis den originale emballage mangler eller har taget skade pga. skrift, tape, itu revet eller utilstrækkelig indpakning fra kunden, vil det medføre en værdiforringelse af varen på op til 50%, da varen ikke længere kan sælges som en ny vare. I sådanne tilfælde tilbageholdes værdiforringelsen. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsforløbet

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, undtaget leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Paustian Webshops ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Hvis der reklameres inden for to måneder efter manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Kontakt os venligst forud for evt. forsendelse, da vi i visse situationer kan være behjælpelige med returneringen af vare.

 

Varen sendes til:

Paustian Webshops ApS

Designdelicatessen

Giesegårdvej 19

4100 Ringsted

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt, samt vedhæfte billeder af reklamationen. Brug gerne vores online reklamations-formular som kan udfylde her.

Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Dine omkostninger til returnering af reklamationer afholdes af Designdelicatessen.

 

Hvornår får jeg svar på min reklamation?
Vi bestræber os på at behandle alle reklamationer hurtigst muligt. Fra vores reklamationsansvarlige modtager besked om din reklamation – til der er en afklaring i sagen, kan du forvente en svarfrist på op til 3 hverdage.

 

Naturlige materialer:

Vi gør opmærksom på, at mange af vores produkter er fremstillet i naturlige materialer, som kræver løbende vedligeholdelse for at bevare holdbarhed såvel som ønsket udseende. Læder og træmøbler kræver særligt en løbende vedligeholdelse, og vil altid patinere gennem brug, ældning samt eksponering for lys, udsving i temperatur mm. Vi anbefaler altid at følge en behandlings- og vedligeholdelsesvejledning passende til det købte produkt.

 

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr og konto.nr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

 

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mailadresse

Oplysning om hvad du har købt

 

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Paustian Webshops ApS. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

 

Cookies:

Vi anvender cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

 

 

Klagemuligheder:

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til  info@designdelicatessen.com

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

Link: www.forbrug.dk

 

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her. Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@designdelicatessen.com